جاهای دیدنی تفلیس را بیشتر بشناسیم
نوشته شده توسط : رعنا

این شهر، با تاریخ غنی و فرهنگی متنوع، مملو از جاذبه‌ های دیدنی است که هر گردشگری را به وجد می ‌آورد. از بناهای تاریخی تا مناظر طبیعی، جاهای دیدنی تفلیس تجربه‌ ای فراموش ‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان رقم می ‌زند. در این مقاله، به بررسی برخی از بر جسته ‌ترین جاهای دیدنی این شهر می ‌پردازیم که نباید آن‌ ها را از دست بدهید.

قلعه ناریکالا

یکی از معروف ‌ترین جاهای دیدنی تفلیس، قلعه ناریکالا است که بر فراز تپه ‌ای مشرف به شهر قرار دارد. این قلعه که قدمتش به قرن چهارم میلادی می ‌رسد، منظره ‌ای بی ‌نظیر از تفلیس و رودخانه کورا ارائه می ‌دهد. برای رسیدن به این قلعه می‌ توانید از تله‌ کابین استفاده کنید یا با یک پیاده‌ روی کوتاه به آنجا برسید. در نزدیکی این قلعه، باغ‌های گیاه ‌شناسی تفلیس قرار دارند که خود یک مقصد جذاب برای عاشقان طبیعت است.

خیابان شاردنی

در قلب محله قدیمی، خیابان شاردنی یکی از جذاب ‌ترین جاهای دیدنی به شمار می ‌آید. این خیابان پر از کافه‌ ها، رستوران ‌ها و گالری‌ های هنری است که تجربه ‌ای لذت ‌بخش از زندگی شبانه تفلیس را ارائه می‌دهند. با قدم زدن در این خیابان، می ‌توانید معماری کلاسیک و جاذبه ‌های فرهنگی شهر را به خوبی احساس کنید.

کلیسای جامع تثلیت

یکی دیگر از جاهای دیدنی تفلیس، کلیسای جامع تثلیث است که به نام سامبا نیز شناخته می ‌شود. این کلیسا، یکی از بزرگ‌ ترین کلیسا های ارتدکس جهان است و معماری فوق ‌العاده‌ اش نمایانگر تاریخ و فرهنگ مذهبی گرجستان است. بازدید از این کلیسا به شما فرصت می‌ دهد تا با جلوه‌ های هنری و مذهبی این کشور آشنا شوید.

پل صلح

پل صلح با طراحی مدرن و جذاب خود، یکی از نمادین‌ ترین جاهای دیدنی این شهر است. این پل که در شب‌ ها با نورپردازی خاصی درخشان می ‌شود، دو سوی رودخانه کورا را به هم متصل می ‌کند و نمادی از پیوند گذشته و حال تفلیس است. عبور از این پل تجربه ‌ای به‌ یاد ماندنی از ترکیب هنر مدرن و سنتی خواهد بود.

نتیجه‌ گیری

جاهای دیدنی این شهر تنوع و جذابیت ‌های بسیاری دارند که هر گردشگری را مجذوب خود می ‌کند. از قلعه ‌های تاریخی تا خیابان‌ های پر جنب‌ و جوش و سازه‌ های مدرن، هر کدام از این جاذبه‌ ها داستانی منحصر به فرد برای گفتن دارند. با برنامه ‌ریزی مناسب، می ‌توانید از این شهر شگفت ‌انگیز نهایت لذت را ببرید و خاطراتی به ‌یاد ماندنی را با خود به خانه ببرید.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: